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8/02/2011

サーキット仕様のBMW Z4Mクーペ BMW Z4M coupe of circuit specification

この車輌はナンバーはついていますがほとんどがサーキットでの使用目的に作られた車輌です。DMEはSIEMEN MSV70で一度エンジンを始動すると内部ロムが書き換わるのでデータ変更には都度読み出し-データ編集-書き込みの作業になります。データ内部は固有で他のM3とは全く違うデータ作りがされています。M3全体に言えるのですがまずデータ変更はスロットル開度の制限を解除します。このデータを変更しないとでのデータを変更してもパフォーマンスは上がりません。次にスピードリミットの変更です。このタイプは解除になります。点火時期については特殊な係数処理がされていますから理解無くして変更は出来ません。変更時に気をつけなければ行けないのが仕掛けがしてあることです。ある一定の数字以上変更するとノックが出ていなくてもリタードがかかります。これは輸入車全般に言えることです。基本的には点火MAPが変更できない仕組みなわけです。しかし、その基準がわかっていれば一定数字を上げると大きくパフォーマンスが得られます。次にDBWと加速時特性に変更です。低中速のアクセルレスポンスを極限まで変更し高回転でのパフォーマンスが大きく変化するようにデータを見直します。DBWについてはあまり大きく変更するとフューエルに落ちますから注意です。変更後の感想はやはりBMWのエンジンは最高です!NA直6をお考えの方はBMWで決定です。
This vehicle is a vehicle where most was made in use in the circuit though is attached the number. Because DME is written by inside ROM that it starts the engine with SIEMEN MSV70 once and changes, it reads to the data change and it becomes the work of - data edit-writing. As for the inside of data, a data making that is peculiar and quite different from other M3 is done. First of all, the data change releases the limitation of open times of the throttle though it is possible to say to the entire M3. The performance doesn't go up even if it drinks and data is changed by not changing this data. Next, it is a change in the speed limit. This type is released. Because special coefficient processing is done about the ignition timing, understanding cannot change by losing it. Not being possible to go if it doesn't take care when changing has begun. Ritard hangs even if the knock has not gone out when it changes more than a certain constant figure. This is to be able to say to the imported automobile whole. It is division basically all mechanisms with a not revokable ignition MAP. However, when a constant figure is raised if the standard is understood, the performance is greatly obtained. Next, when DBW and accelerating, it is a change to the characteristic. The accelerator response at low inside velocity is changed to the utmost limit and data is reviewed so that the performance in the high rotation may change greatly. It is attention because it falls into the fuel about DBW when changing too much greatly. As for the impression after it changes, the engine of BMWs is still highest. The idea soon will be a decision of NA with BMWs as for six.

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