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7/21/2011

DMEデータのお話し Story of DME data

良くスピードリミッターの解除という事がECUメーカーで記載されていますがこの言葉は正しいのでしょうか?一昔前のトヨタのデータや輸入車の一部では180Km(251Km)のスピードリミッターを解除するためには16進数であるB4をFFにすれば解除になりました。しかし、日産などはデータ上ではFFにしても解除にはならないのです。R32GTRなどは5A(90)をFF(255)にしても解除にならず2パルス処理の510Kmへの移行になるのです。近々のDMEも考え方はまちまちですがほとんどの車輌は解除ではなく移行になるのです。何故こだわるかというと自社で製作されているのなら見えないものを販売しているのですからユーザーに対して正しい情報を伝えるべきなのです。未だに解除などと明記しているメーカーは自社内で製作していないのです。自社内で製作していないユニットはアフターも処理できないのです。
代表的なメーカーの考え方を明記します。
国産車
現行日産--8bit2パルス処理ですから最大値は512Kmになります。16bit高詳細リミッターも存在します。
現行ホンダ--16bit処理ですから最大値は180Kmから65535Kmへの移行になりますが一部のユニットでFFFFに変更するとオーバーフローを起こしフューエルセーフ状態になります。
現行スバル・マツダ・スズキ--IEEE754で処理されています。IEEE754についてはweb検索して調べて下さい。IEEE754処理は非常に細かな設定が出来ます。小数点以下が作れるわけですから312.123456Kmでスピードリミッターを掛けるということも出来ます。但し、その距離を計測できるほどのセンサーが車輌にはありませんからあくまでもデータ上でのお話です。将来においてセンサーの精度や制御能力が高まれば点火時期が25.12345度で制御とかが出来ることになります。
輸入車
BMW--DMEのタイプによって異なります。大半がFFにすると解除になります。但し、1バイト構成から8バイト構成まで混在しています。一部のDMEは16bitの構成で係数処理がされています。基本係数がわからなければユーザーのわがままには応えられません。
ベンツ--すべてが16bitの構成で係数処理がされています。多面MAP構成のブロック単位で変更することになります。尚且つ一部の車種は仕掛けがありパターンで変更しても全く想像のつかないところに高車速リミッターもあります。
IEEE754の変換前データです。
Is this word correct though the thing of release of the speed limiter has been described well in the ECU manufacturer?If B4 that was the hexadecimal number in the data of Toyota before the age and a part of the imported automobile to release the speed limiter of 180Km(251Km) was made FF, it became release. However, Nissan etc. do not release FF on data. R32GTR etc. do not become release even in case of FF(255) 5A(90) but become shifts of two pulse processing to 510Km. Most vehicles become not release but shifts though DME shortly is various the idea. Because the one not seen is sold if produced why it sticks to by itself, it is necessary to pass on correct information to the user. The manufacturer that describes to release clearly is not yet producing it in its company. As for the unit not produced in its company, after is not treatable. The idea of a typical manufacturer is described clearly.
Domestic production car
*Because NISSAN is 8bit2 pulse processing, the maximum value becomes 512Km. 16bit high detailed limiter exists, too.
*The causing fuel ..overflow.. becomes safe when changing to FFFF for a part of unit though the maximum value becomes a shift to 65535Km from 180Km because HONDA is 16bit processing.
*SUBARU・MAZDA・SUZUKI is processed with IEEE754. Please retrieve web and examine IEEE754. As for the IEEE754 processing, a very detailed setting can be done. Because it can make below the decimal point, the speed limiter can be multiplied with 312.123456Km. However, it is a talk on data to the last because there is no sensor as the distance can be measured in the vehicle. If accuracy and the control ability of the sensor will rise in the future, the ignition timing is 25.12345 degrees and it will be possible to control.
Imported automobile
*BMWIt is different according to the type of DME. When the majority are made FF, it becomes release. However, it exists together from 1 byte composition to 8 byte composition. As for a part of DME, the coefficient processing is done by composing 16bit. If a basic coefficient is not understood, the user cannot answer selfishly.
*BenzEverything is done and the coefficient processing is done by composing 16bit. It will change in many sides MAP composition ..every the block... There is a limiter of the velocity of a high car in the place where the imagination doesn't attach at all, too, even if a part of moreover model is beginning and changes in the pattern.



1 件のコメント:

匿名 さんのコメント...

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