「トリブート」とは、英語の“トリビュート”に相当するイタリア語。昨今の音楽業界でお馴染みとなったトリビュート・アルバムのごとく、このモデルはアバルト500をベースに、アバルトとフェラーリに共通する情熱やスピリットを体現したという、スペチアーレ的モデルなのだ。 このクルマ、ありがちなコスメティックチューンドカーなどではない。1.4リッターの直4ターボエンジンは、標準型アバルト500およびチューニングキットを組み込んだ「SS:エッセエッセ」のIHI製ターボから、純粋なレーシングバージョンたる「アセットコルサ」と同じギャレット製固定ジオメトリー式ターボに換装。さらに2009年に限定生産されたアバルト500「カルロ・アバルト生誕100周年記念車」で初採用された、2ウェイバルブを持つエグゾーストシステム「レコードモンツァ」との組み合わせにより、標準モデル(135PS)からは45PS、エッセエッセ仕様(160PS)からも20PS上回る180PSを実現している。近頃の国産車では味わえない楽しさがこの車にはありますよ。DMEは従来タイプなので基本は500 1.4 16V T-JET ESSEESSE (160 HP)とデータ作りは大きく変わらない。 新車から当社のDMEがインストールされた695が販売されるかも!?1.4Lで180Psですよ!次期楽しい車の候補にしてみて下さい。
Italian "Toribut" that corresponds to English "Tribute". It is Spetiarre by which this model embodied a common zeal and spirit to Abalt and Ferrari based on Abalt 500 model like the tribute album that became familiar in a recent music business. It is neither this car nor Cosmeticctundocar, etc. that tend to be. Four turbocharged engines soon will be Yosoo . of 1.4 liters in the same fixation made of Garrett geometry type turbo as pure racing version barrel "Asettocolsa" from the turbo made of IHI of "SS: Esseesse" that builds in standard type Abalt 500 and the tuning kit. It was adopted first in 2009 in addition by done Abalt 500"The 100th Carlo Abalt birth anniversary car" of limited production, and 180 PS that exceeds 20PS has been achieved from 45 PS and Esseesse specification (160PS) by the combination with exhaust system "Record Monza" with two Weibalb ..standard model (135PS)... This car has the happiness that cannot be tasted with a recent domestic production car. Because DME is a type so far, the basis is 500 1.4 Neither 16V T-JET ESSEESSE (160 HP) nor the data making changes greatly.
0 件のコメント:
コメントを投稿