基本的に燃費向上データを作るのに燃料MAPは一切減量等という安直で素人が作るようなデータは作成しません。燃料を絞ってトルクをそぎ取りリスクが増大するような方法ではないです。社用車で出張用の車輌ですから燃費は重要な要素です。現在セッティング中で120Kmの巡航速度で(クルーズコントロール使用)12.4~12.6km/literをマークしていますが15.0km/literを目標にセッティングしています。当然リスクにならず、ストレスを感じず、なおかつパフォーマンスが上がるデータ作りでなければ意味はありませんのでデータMAPの深い理解が必要です。データ作りはエンジン制御データの変更を行うわけですが実は燃費向上を考える中でオートマの動きが重要な要素になります。現行の車輌はオートマがトルクシミュレーションを行いトルクの発生量に合わせてシフトポイントやシフトタイミング、キックダウンポイント等を決定しているのです。故に燃料を絞ってトルクが細くなるとオートマの動きがかえって燃費を悪くさせるのです。燃費向上を考えるときにはパワー思考ではなくトルク思考でデータ作りが必要なのです。早く高ギアにシフトさせ、高ギア低回転でもキックダウンさせず車輌をストレス無く動かせるかがデータの善し悪しを決定します。これはM/T車でも同じで6速1500rpmからぎくしゃく感無くそのままシフトを落とさず回転とともに車がアクセル量と比例して動けばいいわけです。ではどのようなトルクラインにするかというとトルクの立ち上がりポイントを限りなく低回転にし、トルクラインを高回転までフラットにすることです。現行の国産車や輸入車のエンジン諸元をメーカーサイトで確認してみて下さい。ほとんどのエンジンがトルクフラット思考になっています。これは燃費向上やCO・NOxの軽減を目的としたエンジン仕様になっているのです。NA・ターボの高圧縮化はパワー思考のためではなく燃費のためなのです。パフォーマンスに関わるパーツを購入する際はトルクが上がるパーツを選択して下さい。
To make the fuel cost improvement data basically, fuel MAP doesn't make the data such as loss in weights that the amateur cheaply makes at all. It is not a method of the torque removing risk's squeezing the fuel and increasing. Because it is a company car and a vehicle for the business trip, fuel cost is critical factor. The setting is done aiming at 15.0km/liter though 12.4-12.6 km/liter at the cruise speed of 120Km (cruise control use) is being marked in the setting now. Deep data MAP understanding is necessary because it doesn't become a risk naturally, it doesn't feel pressured, and it is not significant it is not making data where the performance goes up besides. The movement of Ortoma becomes a critical factor while thinking about the fuel cost improvement to tell the truth though the data making changes the engine control data. A present vehicle simulates the torque by Ortoma and has decided the shift point, the shift timing, and the down of the kick point, etc. according to the amount of generation of the torque. Therefore, when the fuel is squeezed and the torque becomes thin, the movement of Ortoma rather deteriorates fuel cost. The data making is necessary in not the power idea when thinking about the fuel cost improvement but the torque idea. It shifts to a high gear early, and the down of the kick is not done and there isn't stress and whether the vehicle can be moved decide the quality of data to the low high gear rotation. The shift is not awkwardly thoroughly dropped from six velocity 1500 rpm like feeling no excrement, and in this, the car only has to be do proportion to the amount of the accelerator and to move with the rotation even by M/T car. Then, the standing up point of the torque is unlimitedly made a low rotation to what torque line it makes it, and even the high rotation does the torque line flatly. Please confirm the engine parameter of a present domestic production car and the imported automobile on the manufacturer site. Most engines have torqueing the flat idea. This is an engine specification to reduce the fuel cost improvement and CO・NOx. The purpose of compressing to a high degree of the NA turbo is the purpose is not the power idea but fuel cost. Please select parts where the torque goes up when you buy parts related to the performance.
1 件のコメント:
勉強になりました!
コメントを投稿