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7/01/2011

BMW E46 M3CSLのDME MAPについて About DME MAP of BMW E46 M3CSL

E46CSLは2CPUタイプでシーメンスのMSS45プロトコルになります。OBDⅡからの読み出し、書き込みが可能でベースROMが29F200ですから読み出し、書き込みには大きく時間を有しません。データですがM3CSLはデータが固有で変更箇所が多く理解の上で変更しないと大きくパフォーマンスが得られません。すべては紹介できませんが一部変更箇所を紹介します。まずはスピードリミッターですが258Kmで設定されています。E46系は1バイト構成の処理でFF変更すると解除になるのですがCSLについては係数処理がされているため理解がないと数値決定できません。理解が出来ていると指定値に変更も出来ます。次にREVですが、さすがCSLでオリジナルが8000rpmに設定されています。但し、水温に応じてREVが変更するタイプで規定水温にならない限り8000rpmまで回せない仕組みになっています。エンジン保護の一環ですが正しい方法だと思います。次に一番重要な箇所の変更になります。それは吸気制限です。このデータを変更しないとパフォーマンスは求められません。CSLは吸気スロットルが2個あり、特にクリーナー前にある上下に開くスロットルの開閉タイミングや全開になるデータに変更する必要があります。CSLにはラムエアーダクトがありますがこれを生かすのもデータ変更することにより生きてくるのです。次にオリジナルで感じるのはDSGの動きにずれを感じることです。R35GTRと比較すると特に感じます。これはDSGのデータに問題があるのではなく、トルクの発生ポイントを早くしトルクフラットにデータを変更することで大きく改善されます。M3CSLは決して高回転側だけに作られたエンジンではないのです。低回転からトルクのある素晴らしいエンジンです。DMEのデータ変更によりそれは立証されます。海外ではスーパーチャージャーを取り付けてパフォーマンスを上げていますがまずはDMEの変更でBMW直6NAの醍醐味を味わって欲しいです。
E46CSL becomes the MSS45 protocol of Siemens by two CPU type. It is possible to write, it reads because base ROM is 29F200, and writing doesn't have in reading from OBD Ⅱ. If data doesn't change M3CSL after it is peculiar and the change part understands a lot, the performance is not greatly obtained though it is data. It introduces a part of change part though it cannot introduce everything. It is set with 258Km though it is first a speed limiter. When it is insensible because the coefficient processing is done, the numerical value cannot be decided about CSL though the E46 faction is released when FF is changed by processing one byte composition. It is possible to change to a specified value being possible to understand. Next, the original is set to 8000 rpm with CSL though it does though it is REV. However, it is a mechanism that it is not possible to turn up to 8000 rpm as long as it doesn't become a regulated water temperature by the type that REV changes in proportion to the water temperature. I think that it is a correct method though it is a part of the engine protection. Next, it becomes a change in the most important part. It is a suction limitation. If this data is not changed, the performance is not requested. CSL should change to the data that becomes the opening and shutting timing of the throttle that opens there are two suction throttles, exist especially in front of the cleaner, and under and opening completely. Because making the best use of this also changes data, it lives though there is a ram air duct in CSL. It is that I feel the gap in the movement of DSG next that it is felt that it is original. It especially feels it compared with R35GTR. This is greatly improved by there is no problem in the data of DSG but making the generation point of the torque early and changing data to a flat torque. M3CSL is not an engine at all made only on the high rotation side. A wonderful engine from the low rotation from which the torque is. It is proven by changing the data of DME. I want you to taste it in the change of DME first of all the real pleasure of 6NA ..BMW.. soon though the performance is raised by installing the supercharger in foreign countries.

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