ある車のパラメーターリストから引用してますがこのように記されています。
空燃比フィードバック補正
1.制御目的:排気A/Fを目標A/Fと一致させる。
2.制御概要:A/Fセンサーにより検出されるA/Fを設定目標A/Fにフィードバック制御する。制御モデルをリニアに変更し、制御性を向上させる極配置法対応。
上記を概念とし下記図のような詳細仕様に合わせブロックを作成し定数化しROM内データにします。学習補正にはもう一つ空燃比学習補正もあります。概念は下記の通りです。
空燃比学習補正
1.制御目的:目標A/Fと実A/Fの偏差を学習する。
2.制御概要:運転条件毎のA/Fフィードバック補正量をバックアップRAMに記憶する。
上記概念で空燃比フィードバック補正と同じようにROMデータ化します。
ユニット書き換えやバッテリーリセットを行うとベストコンディションが得られるまでに車種によって(近々の車輌は大半)1~2日かかるのはこういった処理が行われるからなのです。
空燃比フィードバック補正
1.制御目的:排気A/Fを目標A/Fと一致させる。
2.制御概要:A/Fセンサーにより検出されるA/Fを設定目標A/Fにフィードバック制御する。制御モデルをリニアに変更し、制御性を向上させる極配置法対応。
上記を概念とし下記図のような詳細仕様に合わせブロックを作成し定数化しROM内データにします。学習補正にはもう一つ空燃比学習補正もあります。概念は下記の通りです。
空燃比学習補正
1.制御目的:目標A/Fと実A/Fの偏差を学習する。
2.制御概要:運転条件毎のA/Fフィードバック補正量をバックアップRAMに記憶する。
上記概念で空燃比フィードバック補正と同じようにROMデータ化します。
ユニット書き換えやバッテリーリセットを行うとベストコンディションが得られるまでに車種によって(近々の車輌は大半)1~2日かかるのはこういった処理が行われるからなのです。
It is recorded like this though it quotes from the list of the parameter of a certain car.
Amohi feedback correction
1.The control purpose: Exhaust A/F is matched to target A/F.
2.The outline of the control: The feedback control ..A/F detected with the A/F sensor.. is done to set target A/F.
For ultra arrangement method that changes control model linear, and improves control.The above-mentioned is assumed to be a concept, the block is made according to a detailed specification like the following chart, it makes to the constant, and it makes it to data in ROM. The study correction also includes another Amohi study correction. The concept is as follows.
Amohi study correction
1.The control purpose: The deflection between target A/F and real A/F is studied.
2.The outline of the control: The amount of the correction of the A/F feedback of each condition is memorized in backup RAM.
It makes it to ROM data by the above-mentioned concept just like the Amohi feedback correction. It hangs 1-2 by the model (As for the vehicle shortly, it is the majority) by the time the best condition is obtained when the unit rewriting and the battery is reset because such processing is done.
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