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6/29/2011

PORSCHE 987CAYYMANⅡのデータ Data of PORSCHE 987CAYYMAN Ⅱ

この車輌のDMEはボッシュME7.8.1でOBDⅡからの読み出し作業は出来ません。しかしデータを作り上げてある処理をすると外部からの書き込みが出来るようになります。読み出しが出来ないので基本データになるROM内のデータを読み出すためROMを基板から外し読み出します。ROMはAMDの29F800で内部データは飛び飛びながらもFFFFFまで8Mびっしり入っています。やっかいなのはデータが分散されており、パターンは単純なのですが変更箇所が多く変更アドレスを見るのは大変です。データがわかればメモ機能でアドレスを登録をしておきアドレスジャンプが出来るようにします。この車輌は停止REVがあるので一応は探りますがデータには反映しません。変更データはボッシュパターンですから変更自体にはさして時間はかかりません。データを3個くらい作成し、ある処理をして外部からデータをインストールできるようにしておきます。ROMを基板に戻しエンジン始動するとエンジンチェックランプが点灯します。これは輸入車で良くあることで、他のユニットとの整合性がすぐにとれず、学習と過去のエラーコードを消去する必要があります。専用の自己診断機をOBDⅡカプラに差し込みエラーコードをチェックすると20個ほど出ていました。これではエンジンチェックが点灯して当たり前です。すべてを消去後これで消えるかと思うとまだ点灯しています。最後に全ユニットとの学習処理をします。その作業を10分行ってやっと消灯です。停止REVがそのままなので停止時は3000rpmしか上がりませんが明らかにエンジン音が軽やかになり、よどみが無くなって踏み替えしのアクセルの付きが良くなっています。










DME of this vehicle cannot do the reading work from OBD Ⅱ by Bosch ME7.8.1. However, it comes to be able to write it from the outside by doing processing that has made up data. Because it is not possible to read it, ROM is removed from the substrate and read to read data in ROM that becomes basic data. ROM is 29F800 of AMD and thickly has 8M internal data to FFFFF though flies and flies it. Data is distributed as for the troublesome one it is serious that the change part sees a lot of change addresses though the pattern is simple. If data is understood, the address is registered by the memo function and the address is made to be able to jump. It doesn't reflect it in data though it searches for one respondent because this vehicle has stop REV. Piercingly to the change because the change data is a Bosch pattern and it doesn't take time. About three data can be made, a certain processing be done, and data be installed from the outside. When the return engine starts, the engine check lamp lights ROM to the substrate. This cannot take the correspondence with other units by certain with the imported automobile at once well, and should delete an error code that studies and is past. It went out of a special self-diagnosis machine to OBD Ⅱ coupler by about 20 pieces when the insertion error code was checked. With this, the engine check lights and it is natural. It still lights when thinking disappearing after everything is deleted by this. The study processing with all units is done at the end. The work is done for ten minutes and turning off finally. The engine sound obviously becomes light, stagnation disappears, and adhering of stepping, substitution, and ..endurance.. accelerator has improved though it goes up only by 3000 rpm when stopping because stop REV is the state as it is.

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