プロトコルはボッシュMEV946になります。BMWはすべてがOBDⅡからの読み出し、書き込みが出来るのですがユニットの内部を探りたかったので基板のサービスポートからの作業にしました。オーナーからオリジナルはV8の4.8Lの割に低中速域のトルク感を得られない。アクセルの動きに車輌が連動しないとの不満点があり改善を要望されました。データを読み出し、まずはスピードリミットの解除です。BMWはスピードリミッターについては大半が8bit構成(一部の車輌は異なります)で処理されていて数値をFFにすることにより解除になります。REVについてはBMWのオートマ車はREVを引き上げるとオリジナルのREVを超えた瞬間にオートマDMEからフューエル信号が入り4速固定になる仕組みになっています。保護機能の一環だと思います。マニュアル車やDSGタイプ車は変更しても問題ありません。後はオーナーの要望に合わせてDBWや加速時特性を変更して完成です。変更後は大満足のオーナーでした。
The protocol becomes Bosch MEV946. Because I had wanted to search for the inside of the unit, BMWs made everything work from the service port of the substrate though it was able to do reading from OBD Ⅱ and writing. The original cannot receive the torque feeling of low inside velocity region from the owner for 4.8L of V8. The vehicle did not synchronize with the movement of the accelerator and the improvement was demanded. It reads out data, and, first of all, the release of the speed limit. The majority are processed by 8bit composition (A part of vehicle is different) about the speed limiter and BMWs is released by making the numerical value FF. As for REV, it is a mechanism (entering of the fuel signal in the moment that exceeded original REV when the automatic car of BMWs improves REV from Ortoma DME and becoming the four-speed fixation). I think that it is a part of the protection function. There is no problem even if the manual car and the DSG type car change. The characteristic is changed according to the demand of the owner when DBW and accelerating and completion now. The owner of large satisfactory after it had changed.
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