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6/21/2011

MB C63AMGのDMEチューニング DME tuning of MB C63AMG

Cクラスの最高峰であるC63AMG!パフォーマンスだけではなく室内のクォリティーはさすがMBです。この車はやはり運転席に座る車だと思います。DMEについてはガソリンMBはOBDⅡからの作業は出来ないのでDMEのサービスポートからの読み出し、書き換えになります。やっかいなのは一度エンジンを始動すると、また一から読み出してそのデータの変更をすることになります。5回書き換える場合は10回の作業が必要になるわけです。データについてはまずはスピードリミットの解除を行います。オリジナルの設定値を350Kmに変更しました。REVはオリジナルのデータが7010rpmでヒステリシスが6800rpmになっています。停止REVも変更できますがオリジナルのままで行きます。それぞれに異なった係数処理がされていますので計数値がわからなければスピードもREVも変更することが不可能です。その係数を知らないメーカーは国内で製作せず海外データをインストールしているだけの中間業者でしかありません。次に点火時期と燃料Mapの変更ですが、燃料Mapについては変更をせず、点火Mapのみ踏み始めの付きを良くするために2~3度進角させます。燃料Mapも点火Mapも係数+オフセット処理されていますから理解がないと変更できません。次にDBWの変更ですが数面あります。一カ所だけ変更すると不都合が起こりフューエルセーフになります。あとは、DBWの変更に伴い加速時特性の変更を行います。ドライバーの好みに合うようなMap作りが重要です。結果は踏み始めからAMGを満喫できる仕様になります。


C63AMG that is highest peak of C class. It is MB though done by quality that is not only a performance but also indoor. I think that this car is a car that gets under the wheel still. Because gasoline MB cannot work from OBD Ⅱ, it becomes reading from the service port of DME and rewriting about DME. The troublesome one starts the engine once, reads from one, and will change the data. Ten work is needed when rewriting it five times. First of all, the speed limit is released about data. An original set value was changed to 350Km. Hysteresis is 6800 rpm every ..original data.. 7010 rpm.  REV It goes like being original though stop REV is also revokable. If the calculation value is not understood, it is impossible respectively that the speed and REV change because different coefficient processing is done. The manufacturer that doesn't know the coefficient is not produced domestically and exists as the middle trader only of the installation of overseas data. Next, because fuel Map is not changed though it is ignition timing and fuel Map changes, and only ignition Map improves adhering of beginning step, it is 2-3 time Sscac. When it is insensible because coefficient + offset processing is done as for fuel Map and ignition Map, it is not revokable. Next, there are several though it is a change of DBW. The inconvenience happens and it becomes a safe fuel when changing only by one place. When accelerating as DBW changes, the characteristic is changed. The Map making suitable for driver's favor is important. The result becomes a specification that can enjoy AMG from beginning step.

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