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8/05/2011

INFINITI FX50のECUデータ ECU data of INFINITI FX50

FX50 AWD
(FX50 AWD BASE-NODELスタンダードエキップメント)


・エンジン : V8 5,000cc
・馬力 : 390HP
・トルク : 51.0Kg-m
・ミッション : 7速AT
・駆動方式 : アテーサE-TS AWD

◆FX35 AWD BASE-NODELスタンダードエキップメント
◆プレミアムパッケージコンテンツ(ルーフはアルミポリッシュタイプ)
◆ナビゲーションパッケージコンテンツ
◆ENKEI 6本スポーク21インチアルミホイール(メタリックトーンペイント)
◆4ポッド対向ピストンフロント&リアブレーキキャリパー
◆アドバンスクライメートコントロールシステム
◆手染めメイプルウッドトリム
◆Bluetoothハンズフリーフォンシステム
◆iPodインターフェイスシステム

海外からの依頼でデータ解析しました。データの基本構成は8bit、16bitが混在したデータです。VK45DEベースだと思うのですがECU内データはVK45DEと比較して大幅にリファインされています。より繊細な制御に変更されているのです。点火時期は相変わらずフィードバック領域が大きく、輸出国やガソリンの質によってMAP変更するため多面化されています。VVTIも相変わらずのパターンで低中速を重視したMAPになっています。DBWは他メーカーに比較してNISSANのデータは出来上がっています。トルクMAPとの組み合わせが変更のポイントです。どの国で使用されても始動性やパフォーマンスにばらつきが出ないように空燃比補正のデータが大きく変化しているのが印象です。データを作り上げ現地でシャシダイナモでパワーチェックしたら28Ps上がったとのことです。


The basic configuration of data is data where 8bit and 16bit exist together. Data in ECU is greatly refined compared with VK45DE though it is thought that it is VK45DE base. It is changed to a more delicate control. Because the feedback area is large as usual, and MAP is changed according to the quality of the exporting country and gasoline, the ignition timing is made many sides. VVTI is a pattern ..no change of the aspect.. and MAP that valued low inside velocity. DBW is compared with another manufacturer and the data of NISSAN has been completed. The combination with torque MAP is a point of the change. It is an impression that the difference goes out to the start and the performance even if used in which country and the data of the Amohi correction has changed into greatly.

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